woensdag 15 mei 2013

Inspiratie: the art of spooning

Reference:

Placecharacteristic: http://qeok.tumblr.com/

Extract: 


















Creative comment: 

Lepeltje-lepeltje is de meest populaire slaap-positie of knuffelpositie voor koppels in bed.

Maar wat is dat lepeltje-lepeltje liggen nou precies? De vrouw ligt beschermd met haar rug tegen de buik van de man aan in een soort omarming. De benen van de partners kunnen los van elkaar liggen, of juist lekker verstrengelt. Bij voorkeur een been van de vrouw tussen de benen van de man.

Ik weet, als vrouw zijnde, dat dit een heerlijke omarmingsvorm is. Maar deze positie kan soms lastig zijn voor de man; deze info heb ik opgedaan toen ik nog bij mijn ex-vriend was, die niet graag lepeltje-lepeltje lag om de volgende redenen: waar laat hij zijn onderste arm? Of hij er nu op gaat liggen, de arm onder haar legt, of hem boven zijn hoofd legt, de arm zal uiteindelijk gaan slapen of pijn doen. Wat ook soms oncomfortabel kan zijn is dat hij met zijn gezicht in haar haren ligt en dat kan gaan kriebelen. Voor hem dus niet altijd zo comfortabel als het lijkt. 

Echter heb ik ook met mannen in deze positie mogen genieten die geen enkel probleem ermee hadden. Vraag me niet hoe het kan dat zij geen last hebben van hun onderste arm en mijn ex-vriend wel. Dat is me een raadsel. Hier moet ik misschien eens naar gaan onderzoeken... (ik kom zo dadelijk op terug)....
Het haarprobleem is bijvoorbeeld ook heel simpel op te lossen door de vrouw: ze gaat zelf op haar haren liggen, of maakt een vlechtje of staartje en legt het boven haar eigen hoofd.

Nu heb ik mijn huidige knuffelaar gevraagd hoe hij het in deze positie uithoudt. Hij vertelde me dat het haarprobleem ook op te lossen als hij op een dikker kussen gaat liggen dan ik. Waardoor ik lager lig en hij geen last heeft van mijn haren. De onderste arm legt hij meestal onder zijn eigen hoofd. Dat is dan wel even zoeken, want als je net op een ader ligt gaat je arm inderdaad slapen.... 


Ik houdt heel erg van spoonen (zoals ze dat zo mooi in het Engels zeggen) omdat ik in mijn favoriete solo slaappositie lig (op mijn zij, in een semi-foetus houding) maar dan en een groot warm lijf tegen mijn rug. Een beschermende arm om mijn lijf en de benen verstrengeld. Als ik koude voeten heb kan ik die tussen zijn benen steken om ze te warmen (let op: vinden de mannen niet altijd leuk). Het is lekker warm, ik voel me veilig, en het is intiem. 


Ik zou bijna zeggen dat de spoon-positie mijn favoriet is. Maar om dat echt te kunnen bevestigen moet ik eerst nog wat meer onderzoek gaan doen naar andere knuffelposities voor koppels in bed. 


Conclusie: spoonen is lastig, even zoeken, maar als je de positie eenmaal juist hebt, is het een groot genot!






P.S.



In april 2012 is in Virginia zelfs het wereldrecord spooning verbroken: meer dan 600 studenten lagen in een lange slinger lepeltje-lepeltje! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten