woensdag 22 mei 2013

Contact Improvisatie

Reference: Workshop Contactimprovisatie door Kirstie Simson, 2007

Placecharacteristic: http://aikido-dance.com/pics/kirsty/index.htm

Extract: 

Creative comment: 

Dit is een foto van mij (hoofd rechts) met een andere deelneemster van de contactimprovisatie workshop. Deze foto is tijdens de workshop gemaakt. Ik vind het een hele mooie foto omdat de houding heel apart en ergens, als je je hoofd kantelt, symmetrisch is. De armen liggen symmetrisch tegen elkaar. Mijn hoofd rust op haar been, haar torso op het mijne. Het is een rustige positie, bijna een slaappositie, zo comfortabel ziet het eruit. Beide lijven zijn ontspannen en we lijken wel zusjes, die niet zonder elkaar kunnen. Wat erg apart is aangezien ik enigskind ben. Ik heb vaak geprobeerd deze omhelzing te kopiëren voor een van de duetten die ik heb geprobeerd te choreograferen, maar het is me nooit meer gelukt. Dat is de kracht en de vergankelijkheid van contactimprovisatie. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten