woensdag 15 mei 2013

Art: Evelyn Williams

Reference: artist: Evelyn Williams, Togetherness 2, 1996

Placecharacteristic: http://www.evelynwilliams.com/images/togetherness2.jpg

Extract: 

Creative comment:


wat zie ik?  Ik zie een naakte man en een naakte vrouw op een bed liggen, beiden met hun hoofd op hun hoofdkussen ieder aan de andere kant van het bed. Hun hoofden weg van elkaar en voeten bijna in elkaars gezicht. Hun gezichten zijn naar mij gericht. De emotie in beiden gezichten is rustig, zeker niet blij, maar ook niet verdrietig. De vrouw ligt met haar bekken op de bovenbenen van de man. Zij heeft haar handen samen bij haar hoofd. Hij heeft een hand onder zijn oor en de andere hand is achter de vrouw ter hoogte van haar kruis. Hun knieën zijn naar voren gericht en de plek waar beiden hun kruisen zich kruisen is het middelpunt van het schilderij. Het is vrij realistisch geschilderd en ook de kleuren zijn realistisch. 

wat is de functie? Het werk heet Togetherness 2. Ik denk dat de kunstenares wilde laten zien dat je samen kunt zijn, zelfs samen in 1 bed, en toch ver weg van elkaar kan staan. Een afstand tot elkaar creëren. Want wanneer ben je nou echt samen/together?

wat is de inhoud?  
wat de inhoud is van het werk is mij niet bekend en ook niet te vinden op internet. Het gaat naar wat ik denk over samenzijn, als ik naar de titel kijk. 









een quote van Evelyn Williams: 

"My work comes from my life, shaped, nourished and determined by events and accidental happenings, misfortunes and relationships. If I could use words or sing songs there would be no need to paint pictures."

In al haar beeldende werk kun je deze quote terugvinden. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten