woensdag 22 mei 2013

Dilemma van het vastleggen van intimiteit

Reference: Dilemma van het vastleggen van intimiteit

Placecharacteristic: -

Extract: -

Creative comment: -

Vaak als ik in bed lig met mijn lief, in een innige omhelzing, in totale zen-rust, tevredenheid en ontspanning, dan vraag ik me vaak af hoe wij eruitzien van bovenaf gezien. Vanuit vogelperspectief. 
Een oplossing zou kunnen zijn om een spiegel tegen het plafond te plakken. Maar wat nou als dat beeld van ons tweeen zo mooi is, zo mooi dat ik het wil vastleggen? Vastleggen om te gebruiken voor een choreografie? Een foto of video maken van de verschillende innige omhelzingen in bed met mijn lief. Een serie foto's, of een film misschien... En dan geïnspireerd op die foto's een choreografie maken, een duet. Dat duet zou dan voornamelijk floorwork zijn. En dan zou ik het publiek eromheen laten staan, zodat zij ook dat vogelperspectief krijgen. 
Maar hoe kun je nu in godsnaam foto's maken van ons tweeen in bed in zo'n ontspannen situatie? Dan heb je al een derde persoon nodig om de foto's te nemen. En hoe krijg je die derde persoon boven ons bed? Ik denk dat het dan heel moeilijk gaat zijn om ontspannen in die spontane tedere positie te liggen zonder je te generen of in de lach te schieten. Je ziet namelijk meteen aan de houding of iemand oprecht omhelst of niet.
Okee, een andere optie dan. Als je nou een camera boven je bed installeert, gericht naar beneden. Dat je zelf via een kabeltje ofzo op het knopje kan duwen waardoor er een foto word gemaakt. Dan heb je de derde persoon niet nodig. Het probleem dan is alleen dat je op de foto ziet dat je op het knopje drukt, of je moet je arm buiten het beeld houden. Maar dat betekent weer dat je niet je hele lijf kan overgeven aan de ander in je bed en je niet kan overgeven aan de omhelzing.
Het blijft een dilemma tot nu toe.

Nog suggesties? Tips? Reageer! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten